FinalHeader1200 300

A. Kαππάτου: Πανελλήνιες 2018 - Οδηγίες προς τους μαθητές

TIPS ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ πριν τις εξετάσεις
Η σωστή προετοιμασία για τις εξετάσεις είναι το κλειδί για να μετριαστεί το όποιο άγχος των παιδιών. Είναι σχεδόν αδύνατο να μην αγχωθεί κανείς όταν φτάνει στο τέλος της χρονιάς και συνειδητοποιεί ότι έχει να διαβάσει και να κατανοήσει τόνους ύλης που έχει συσσωρευτεί επί μήνες.

Γι’ αυτό:

-Το διάβασμα πρέπει να ξεκινήσει εγκαίρως και να γίνεται με πρόγραμμα.

Αφήστε το παιδί να βρει το ρυθμό του ή παροτρύνετέ το να ζητήσει βοήθεια από συμμαθητές, δασκάλους ή εσάς αν βλέπετε ότι δυσκολεύεται με οποιονδήποτε τρόπο.

-Φροντίστε το παιδί να έχει οπωσδήποτε ελεύθερο χρόνο για να αποφορτίζεται και να ασχολείται και με άλλα πράγματα που θα του επιτρέπουν να νιώθει ότι δεν έχει χάσει την κανονικότητα της υπόλοιπης ζωής του. Ωθήστε το καθημερινά να κάνει κάτι που το ευχαριστεί και το οποίο δε θα έχει σχέση με το διάβασμα (να παίξει το αγαπημένο του σπορ, να δει τους φίλους του ή μια ταινία κ.λπ.)

-Οπωσδήποτε άσκηση!

Η κίνηση –εκτός από τα υπόλοιπα οφέλη της προάγει την έκκριση ορμονών που συμβάλλουν αποτελεσματικά στην εκτόνωση του άγχους. Μην την υποτιμάτε καθόλου! Είναι επίσης σημαντικό το διάλειμμα για λίγη κίνηση μεταξύ της μελέτης καθώς βοηθά την κυκλοφορία του αίματος. Σημαντική είναι και η στάση του σώματος κατά τη διάρκεια της μελέτης για τον ίδιο λόγο.

- Δώστε βάση στη διατροφή.

Μπορεί το άγχος να μας σπρώχνει να τρώμε ό,τι βρίσκουμε μπροστά μας όμως η κακή διατροφή δε βλάπτει μόνο τη σωματική μας υγεία αλλά και την ψυχική. Φροντίστε το παιδί να τρώει ισορροπημένα, τακτικά γεύματα. Δώστε έμφαση σε φρούτα και λαχανικά αλλά και ξηρούς καρπούς και ψάρια που περιέχουν πολύτιμα Ω3 λιπαρά που προάγουν την εγκεφαλική λειτουργία.

Μην του στερήσετε όμως τα αγαπημένα του ζυμαρικά, κρέας, πίτσα κ.λπ. αρκεί φυσικά να είναι με μέτρο. Και σε καμία περίπτωση μην παραλείπετε το πρωινό του που θα το βοηθήσει να ξεκινά σωστά τη μέρα του.

- Τουλάχιστον 8 ώρες ύπνου καθημερινά.

Ο ποιοτικός ύπνος συμβάλλει στην τόνωση της εγκεφαλικής λειτουργίας (συγκέντρωση, μνήμη κ.λπ.) και φυσικά στην απαραίτητη ξεκούραση των μαθητών.

 

Αλεξάνδρα Καππάτου

Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος Συγγραφέας

Φάκελος Πανελλήνιες 2018

http://akappatou.gr

Εγγραφειτε στο Newsletter μας

Μπορείτε να κάνετε εγγραφή στο Newsletter της Α.Καππάτου και να λαμβάνετε μηνιαία ενημέρωση για θέματα που σας απασχολούν.

Η Α.Καππατου στα social media

strogili photo kappatou