FinalHeader1200 300

Α. Καππάτου: Τρία λάθη που κάνουμε όταν έχουμε άγχος

Κανείς δε θέλει να έχει άγχος αλλά το να απαλλαγούμε από αυτό δεν είναι απλό. Όχι μόνο επειδή όλο και κάτι θα μας φέρει αντιμέτωπο μαζί του αλλά και επειδή όταν είμαστε αγχωμένοι πέφτουμε σε παγίδες που δε μας αφήνουν να ξεφύγουμε από αυτό. Οι παρακάτω είναι οι τρεις πιο συνηθισμένες.

1. Σπαταλάμε πολύ χρόνο προσπαθώντας να το μειώσουμε

Η αναζήτηση τρόπων διαχείρισης του άγχους τις περιόδους που είμαστε υπό την επήρρειά του συχνά γίνεται και η ίδια μια πηγή επιπλέον στρες. Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να έχουμε καταστρώσει εκ των προτέρων ένα πλάνο πρόληψης το οποίο να ακολουθούμε όποτε χρειαστεί. Μπορούμε π.χ. να έχουμε ένα χόμπι που μας βοηθάει να εκτονονώμαστε ή να μάθουμε αναπνοές ή άλλες τεχνικές χαλάρωσης που θα επιστρατεύουμε σε περιόδους κρίσης. Είναι πολύ προτιμότερο από το να αναζητάμε λύσεις της τελευταίας στιγμής.

2. Σκεφτόμαστε ότι το άγχος είναι πάντα κάτι κακό

Το άγχος συχνά μας προφυλάσσει από παθήματα, όταν φυσικά δεν μας υπερκαταβάλλει ενώ πραγματικά μας δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουμε θετικά χαρακτηριστικά που δε φανταζόμασταν. Μας κάνει λόγου χάρη εφευρετικούς γιατί όταν π.χ. είμαστε γενικά αγχώδεις συνήθως έχουμε ένα εναλλακτικό σχέδιο σε ετοιμότητα σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά ή δίνουμε μεγαλύτερη σημασία σε ουσιαστικές λεπτομέρειες. Επίσης οι αγχώδεις προσωπικότητες επειδή συχνά αμφισβητούν τη δική τους κρίση είναι πιο ανοιχτοί σε νέες ιδέες και στον διάλογο. Επομένως, καλό είναι να “αποχαρακτηρίσουμε” το άγχος ως κάτι αποκλειστικά κακό και να επανεστιάσουμε και στα καλά που μπορεί να κρύβει προσπαθώντας να βρούμε μια ισορροπία. 

3. Παραμελούμε τα βασικά

Μικρά καθημερινά πράγματα που συχνά παραβλέπουμε όταν διανύουμε φάσεις στρες μπορούν να λειτουργήσουν σαν ασπίδα απέναντί του. Π.χ. Η σωστή διατροφή, μία σταθερή ρουτίνα που να περιλαμβάνει κίνηση (λ.χ. Περπάτημα μισή ώρα τη μέρα), η διατήρηση των κοινωνικών μας σχέσεων (π.χ. ένας καφές με φίλους) κ.ο.κ. Δε χρειάζεται να προσπαθούμε να νικήσουμε το άγχος με κάτι “φιλόδοξο”, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει πώς δεν μπορούμε να δοκιμάσουμε νέα πράγματα ή κάτι τελείως διαφορετικό.

Δεν πρέπει όμως και να υποτιμούμε τη δύναμη των απλών, βασικών συνηθειών. Είναι μεγαλύτερη απ' ό,τι νομίζουμε.

Πηγή:

Α. Καππάτου

ψυχολόγος - παιδοψυχολόγος - συγραφέας

akappatou.gr

 

Εγγραφειτε στο Newsletter μας

Μπορείτε να κάνετε εγγραφή στο Newsletter της Α.Καππάτου και να λαμβάνετε μηνιαία ενημέρωση για θέματα που σας απασχολούν.

Η Α.Καππατου στα social media

strogili photo kappatou