Αλεξάνδρα Καππάτου

Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος

Δευτέρα, 29 05 2017
Greek English French German Italian

Τα δίδυμα

News.gr 

25 Φεβρουαρίου 2014 

Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος και συγγραφέας κ. Αλεξάνδρα Καππάτου συμβουλεύει:

Πληροφορηθήκατε ότι θα αποκτήσετε δίδυμα και φυσικά η χαρά σας δεν περιγράφεται με λόγια! Από την άλλη βέβαια αγχώνεστε για το πώς θα τα καταφέρετε με τα δύο μωρά που θα θέλουν την προσοχή σας την ίδια στιγμή και πώς θα μπορέσετε να ενισχύσετε τη διαφορετικότητά τους.

Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος και συγγραφέας αρκετών βιβλίων μεταξύ των οποίων τα "Οι γονείς κάνουν τη διαφορά" και "Μεγαλώστε ευτυχισμένα παιδιά" κυρία Αλεξάνδρα Καππάτου συμβουλεύει.
Εξηγήστε στα παιδιά σας από πολύ νωρίς ότι έχουν μεγάλη ομοιότητα, ότι μεγάλωσαν μαζί στην κοιλιά σας και γεννήθηκαν την ίδια μέρα, καθένα όμως έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και το δικό του όνομα. Αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί και στην καθημερινότητα, βοηθώντας τα δίδυμα να κόψουν σταδιακά και τον ομφάλιο λώρο που τα συνδέει και να αυτονομηθούν.

Προσπαθήστε να ανακαλύψετε τις ιδιαιτερότητες του καθενός, κάτι που δεν είναι πάντα εύκολο.

Ενισχύστε την ατομικότητά τους.

Να ασχολείστε με το καθένα χωριστά.

Να τα προτρέπετε να έχει το καθένα τους δικούς του φίλους.

Να τα ντύνετε με διαφορετικά ρούχα.

Καλλιεργήστε στο καθένα διαφορετικά χόμπι ή δραστηριότητες.

Επιδιώξτε τα παιδιά σας να πηγαίνουν σε διαφορετικό τμήμα στο σχολείο.

Να έχετε υπ’ όψιν σας ότι δεν είναι απαραίτητο να διαβάζουν τα ίδια μαθήματα την ίδια στιγμή.

Στα χρόνια της εφηβείας, η ανάγκη της κατάφασης στην προσωπική ταυτότητα είναι έντονη και τα δίδυμα επαναστατούν στην ταύτιση που έμμεσα τους επιβάλλεται.

Τι θα πρέπει να αποφεύγετε

Να μπερδεύετε τα ονόματά τους, εάν είναι του ίδιου φύλου.

Να τα παρουσιάζετε με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην τα ξεχωρίζουν οι άλλοι.

Να τα κοιμίζετε στην ίδια κούνια και αργότερα στο ίδιο κρεβάτι.

Να τους δίνετε τα ίδια παιχνίδια.

Να τα αποκαλείτε "δίδυμα" όταν αναφέρεστε σε αυτά.

http://www.news.gr/gynaika/paidi-oikogeneia/article/131100/ta-didyma.html