- Αλεξάνδρα Καππάτου Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος - https://akappatou.gr -

Κοινωνικά δίκτυα και εφημερίδες

Τι δείχνει έρευνα ιταλικής εταιρείας

Στην εποχή των νέων Μέσων η σχέση των εφημερίδων με τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης γίνεται όλο και πιο σημαντική – κάποιοι τη χαρακτηρίζουν στρατηγικής σημασίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι χρήστες του facebook που έκαναν like σε μια εφημερίδα τον τελευταίο χρόνο τριπλασιάστηκαν φτάνοντας τα 13 εκατ.
Η ιταλική εταιρεία συμβούλων Innova et Bella πραγματοποίησε μια έρευνα μεταξύ των κύριων αμερικανικών, βρετανικών, γερμανικών, γαλλικών, ισπανικών και ιταλικών εφημερίδων προκειμένου να αξιολογήσει τη σχέση τους με τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης – διαδικασία ανάλογη με εκείνη των οίκων πιστοληπτικής αξιολόγησης που τόσο έχουν ταλαιπωρήσει τον τελευταίο καιρό τις χώρες – μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Δύο εξ αυτών των εφημερίδων, η «Ουάσιγκτον Ποστ» και οι «Νιου Γιορκ Τάιμς» (πρώτες στον αριθμό των likes με 2,2 εκατ. χρήστες σε αυτήν την κατηγορία σε σύγκριση με 1,2 το 2011) αξιολογήθηκαν με ΑΑΑ. Και δύο βαθμολογήθηκαν με διπλό Α: η γερμανική «Μπιλντ» και η γαλλική «Λε Παριζιέν».
Σε κάθε χώρα η έρευνα αφορούσε τις δέκα πιο δημοφιλείς εφημερίδες και για την αξιολόγηση στο μέτωπο της συμμετοχής, τέθηκαν 12 κριτήρια συμπεριλαμβανομένης της χρήσης μιας νέας εφαρμογής για το social reading η οποία ενοποιήθηκε και με το twitter. Συνολικά, η εικόνα που αποτυπώθηκε από την I&B αφορά την 30ή Ιουνίου 2012 για περισσότερους από 12.800.000 χρήστες που είχαν κάνει like – αύξηση 8,1 εκατ. σε σύγκριση με τα 4,7 εκατ. likes το 2011. Και αυτό ενώ η κυκλοφορία των συγκεκριμένων εφημερίδων έπεσε στα 29,7 εκατ. φύλλα σε σύγκριση με 30,7 εκατ. που ήταν πριν 12 μήνες.
Βέβαια, το like σε μια εφαρμογή του facebook που αφορά ένα προϊόν ή μια ενέργεια του χρήστη δεν μπορεί να δώσει συγκεκριμένες τάσεις, καθώς μπορεί απλά να είναι μια παρορμητική κίνηση. Ομως οι αναλυτές τονίζουν τη σημασία του facebook και των συνηθειών των χρηστών του. Η έρευνα πάντως δείχνει και κάτι περίεργο. Στην Ιταλία υπάρχουν περισσότεροι likers των εφημερίδων στο facebook (3,6 εκατ.) απ’ ό,τι πραγματικοί αγοραστές εφημερίδων (2,2 εκατ.), μια αναλογία δηλαδή 1,67. Στην Ισπανία η αναλογία είναι 0,65, στη Γαλλία 0,59, στις ΗΠΑ 0,41, στη Βρετανία 0,21 και στη Γερμανία 0,17.\

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΝΑΤΑΣΑ ΜΠΑΣΤΕΑ

Τα Νέα