- Αλεξάνδρα Καππάτου Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος - https://akappatou.gr -

Πρωτεΐνες η λύση για την απογευματινή υπνηλία


Σε μια νέα μελέτη αναφέρθηκε πως οι πρωτεΐνες και όχι η ζάχαρη, είναι σε θέση να διεγείρουν ορισμένα εγκεφαλικά κύτταρα, έτσι ώστε να κρατηθούμε ξύπνιοι, ενώ παράλληλα, ενεργοποιούνται οι κατάλληλες εκείνες εντολές που χρειάζονται για την καύση θερμίδων, οπότε συν τω χρόνω ενισχύονται και οι πιθανότητες διατήρησης ενός καλού σωματικού βάρους.

Οι επιστήμονες δηλώνουν ότι: «Ο ύπνος, η υγεία και το σωματικό βάρος είναι μεταξύ τους συνυφασμένα. Όταν για παράδειγμα κανείς έχει καθημερινά διαφορετικές βάρδιες στην εργασία του, αμέσως πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες να έχει παραπανίσια κιλά, λόγω των αλλαγών που υπάρχουν στις ώρες του ύπνου του.»

Στα εγκεφαλικά κύτταρα του υποθαλάμου, κυκλοφορεί ένα «διεγερτικό» που ονομάζεται ορεξίνη/υποκρετίνη, το οποίο ρυθμίζει το ενεργειακό ισοζύγιο και την εγρήγορση του οργανισμού. Είναι ήδη γνωστό ότι, η απώλεια αυτών των μοναδικών για την υγεία αποτελεσμάτων, οδηγεί σε ναρκοληψία και αύξηση του σωματικού βάρους!

Για τη μελέτη λοιπόν, οι ερευνητές συνέκριναν την επίδραση διαφόρων θρεπτικών ουσιών στα κύτταρα με ορεξίνη. Έτσι, ανακαλύφθηκε ότι, τα αμινοξέα, οι δομικές μονάδες των πρωτεϊνών, διεγείρουν πολύ περισσότερο τα κύτταρα αυτά από οποιαδήποτε άλλη θρεπτική ουσία, ενώ αντιθέτως η γλυκόζη, μπλοκάρει τη δραστηριότητά τους, οδηγώντας το άτομο μετά το γεύμα σε υπνηλία!

Οπότε, εάν υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε μαρμελάδα, φρυγανιά ή αυγά για απογευματινό, είναι προτιμότερο να καταναλωθεί το τελευταίο, αν ο ενδιαφερόμενος βέβαια θέλει να μείνει ξύπνιος.

Ο επικεφαλής της μελέτης, Δρ Denis Burdakov από το Πανεπιστήμιο του Cambridge και οι συνεργάτες του, αναφέρονται στα συγκεκριμένα ευρήματα στο περιοδικό Neuron του Νοεμβρίου.

zougla.gr