Οι έφηβοι που γυμνάζονται συστηματικά αποδίδουν καλύτερα στις σχολικές εξετάσεις, ενώ οι αγύμναστοι έχουν αυξημένες πιθανότητες να δουν τις επιδόσεις τους να υποφέρουν, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Τα ευρήματα αυτά ενισχύουν την άποψη ότι η καλή φυσική κατάσταση δεν προστατεύει μόνο την υγεία, αλλά «ακονίζει» το μυαλό.
Η νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στην διεθνή «Επιθεώρηση Παιδιατρικής» (JOP), βασίσθηκε στην ανάλυση στοιχείων από περισσότερους από 2.000 ισπανούς μαθητές, ηλικίας 6 έως 18 ετών, των οποίων αξιολογήθηκε η φυσική κατάσταση, η σύσταση του σώματος και οι ακαδημαϊκές επιδόσεις.
Οι ερευνητές με επικεφαλής την δρα Ιρένε Εστέμπαν-Κορνέγιο, από το Πανεπιστήμιο Autonoma της Μαδρίτης (UAM), εξέτασαν τις τυχόν συσχετίσεις των επιδόσεων στα μαθήματα με την καρδιοαναπνευστική ικανότητα, την μυϊκή δύναμη και την κινητική ικανότητα.
Η καρδιοαναπνευστική ικανότητα αντιπροσωπεύει την αεροβική φυσική κατάσταση, δηλαδή την ικανότητα της καρδιάς και των πνευμόνων να τροφοδοτούν το σώμα με οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά στη διάρκεια της άσκησης.
Η κινητική ικανότητα αντιπροσωπεύει δεξιότητες που προϋποθέτουν έλεγχο των μυών, όπως η ταχύτητα, ο συντονισμός των κινήσεων και η ευελιξία.
Αναλύοντας κάθε μία από τις αυτές τις παραμέτρους ξεχωριστά αλλά και σε συνδυασμό με τις άλλες, οι ερευνητές διαπίστωσαν πως μόνο η καρδιοαναπνευστική και η κινητική ικανότητα ήταν αυτές που συσχετίζονταν με τις ακαδημαϊκές επιδόσεις – με την κινητική ικανότητα να είναι μακράν η πιο σημαντική.
Στην πραγματικότητα, οι μαθητές που είχαν την μεγαλύτερη ταχύτητα και ευελιξία και τον καλύτερο συντονισμό των κινήσεων πετύχαιναν επίμονα καλύτερες επιδόσεις στα μαθήματα και στις εξετάσεις, ενώ όσοι είχαν την χαμηλότερη ταχύτητα, ευελιξία και συντονισμό είχαν και τις χειρότερες βαθμολογίες στα μαθήματα και στα διαγωνίσματα.
Επιμέλεια: Ρούλα Τσουλέα
Τα Νέα
Πηγή : Web Only