- Αλεξάνδρα Καππάτου Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος - https://akappatou.gr -

Μπορεί μια λάθος δίαιτα να οδηγήσει σε κατάθλιψη;

katachlici

Η κατάθλιψη συνήθως συνδέεται με την πρόσληψη βάρους, ωστόσο μπορεί να παρουσιαστεί και κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας. Η απώλεια βάρους είναι μια μεγάλη διαδικασία που απαιτεί πολλή υπομονή, αφοσίωση και πλήρη αλλαγή του τρόπου ζωής. Οταν ένα άτομο δεν χάνει το επιθυμητό βάρος που έχει βάλει ως στόχο μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, κάποια σημάδια κατάθλιψης μπορεί να εμφανιστούν. Υπάρχουν πολλά προληπτικά μέτρα που μπορούν να ληφθούν για να βεβαιωθούμε ότι η απώλεια βάρους δεν θα οδηγήσει σε κατάθλιψη.

1. Καταναλώστε αρκετές ποσότητες υδατανθράκων καθ ‘όλη τη διάρκεια ενός προγράμματος δίαιτας και άσκησης. Πολλές δίαιτες τώρα τελευταία περιλαμβάνουν υψηλή κατανάλωση πρωτεϊνών και χαμηλή υδατανθράκων. Σύμφωνα με έρευνες, οι υδατάνθρακες συμβάλλουν στην αύξηση των επιπέδων της σεροτονίνης, τη χημική ουσία του εγκεφάλου που ελέγχει τη διάθεσή μας. Κάποιες πλούσιες πηγές υγιεινών υδατανθράκων κατάλληλες για σωστή διατροφή είναι η βρώμη, το ψωμί ολικής αλέσεως, τα ζυμαρικά, το ρύζι και τα φασόλια.

2. Ορίστε βραχυπρόθεσμους και προσβάσιμους στόχους για την απώλεια βάρους. Με τη ρύθμιση στόχων που είναι σχεδόν αδύνατον να επιτευχθούν, το μόνο που θα καταφέρετε είναι την καθυστέρηση απώλειας βάρους και αυτό μπορεί να σας προκαλέσει στενοχώρια και κατάθλιψη από την αίσθηση αποτυχίας. Γι’ αυτό καθορίστε ρεαλιστικούς στόχους που θα σας κάνουν να αισθανθείτε πιο πρόθυμοι στη μείωση του βάρους σας, χωρίς αρνητικές επιρροές στη διάθεσή σας.

3. Σχεδιάστε ένα πρόγραμμα διατροφής που να αρμόζει στον τρόπο ζωής σας και θα σας βοηθήσει επιτυχώς στην απώλεια βάρους. Ωστόσο, μη βγάλετε μια διατροφή που να είναι «τέλεια» και αυστηρή. Μια κακή μέρα στη δουλειά ή στο σπίτι που το… ρίξατε λίγο παραπάνω στο φαγητό ή απλώς που φάγατε το λάθος σνακ μπορεί να σας αφήσει το αίσθημα της ενοχής και της κατάθλιψης. Σκεφτείτε ότι θα κάνετε και κάποια λάθη, άλλωστε κανείς δεν είναι τέλειος.

4. Πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι η απώλεια βάρους είναι ένα μεγάλο «ταξίδι» που παίρνει πολύ χρόνο. Μην αγχωθείτε αν είχατε μια «κακή» εβδομάδα δίαιτας ή μια «κακή» εβδομάδα άσκησης. Αυτό μπορεί να καθυστερήσει την απώλεια βάρους, ωστόσο δεν σημαίνει ότι πρέπει να το βάλετε κάτω. Σε μακροπρόθεσμη βάση, αν η δίαιτα και η άσκηση γίνονται σωστά, η απώλεια βάρους θα πραγματοποιηθεί και θα φτάσετε στο επιθυμητό σας βάρος.

5. Αν η κατάθλιψη είναι σοβαρή ή παραμένει μετά από πολλές προσπάθειες να την αντιμετωπίσετε, ζητήστε ιατρική συμβουλή. Θα σας βοηθήσει να βρείτε την κατάλληλη λύση για την αντιμετώπισή της.

εφημερίδα espresso