Final Header for old website

Θέλετε να αποκτήσετε πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες; Ξεκινήστε τη γυμναστική!

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Όστιν διαπίστωσαν ότι η τακτική άσκηση συνδέεται με καλύτερες διατροφικές συνήθειες.

Η νέα μελέτη, που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα στο περιοδικό International Journal of Obesity, εξέτασε 2.680 νεαρούς ενήλικες που δεν γυμνάζονταν τακτικά ούτε έκαναν δίαιτα. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι μετά από αρκετές εβδομάδες γυμναστικής, οι συμμετέχοντες είχαν περισσότερες πιθανότητες να επιλέξουν τρόφιμα, όπως άπαχο κρέας, φρούτα και λαχανικά, ενώ οι προτιμήσεις για τα τηγανητά τρόφιμα, τα αναψυκτικά και άλλες ανθυγιεινές επιλογές μειώθηκαν.

Οι συμμετέχοντες είχαν την εντολή να μην αλλάξουν σημαντικά τη διατροφή τους, αλλά συνέβη ούτως ή άλλως. Παρόλο που η μελέτη αυτή δεν εξέτασε τον μηχανισμό πίσω από τις αλλαγές, προηγούμενη έρευνα έχει διαπιστώσει ότι η μέτρια άσκηση μπορεί να μειώσει την προτίμηση για τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά στα ζώα μέσω αλλαγών στα επίπεδα ντοπαμίνης. Αρκετές μελέτες έχουν επίσης δείξει μια σχέση μεταξύ της έντασης της άσκησης και της ποσότητας ορμονών που ρυθμίζουν την όρεξη στον οργανισμό.

«Η διαδικασία του να γίνει κανείς σωματικά δραστήριος μπορεί να επηρεάσει τη διατροφική συμπεριφορά του», δήλωσε η Molly Bray, συγγραφέας της μελέτης, πρόεδρος του τμήματος Nutritional Sciences στο UT του Austin και μέλος της παιδιατρικής σχολής στο Dell Medical School. «Ένας από τους λόγους που πρέπει να προωθήσουμε την άσκηση είναι οι υγιείς συνήθειες που μπορεί να δημιουργήσει σε άλλους τομείς. Αυτός ο συνδυασμός είναι πολύ ισχυρός».

Η Bray υποστηρίζει ότι αυτό που προκαλεί τις αλλαγές στις προτιμήσεις των τροφίμων όταν οι άνθρωποι ασκούνται θα μπορούσε να ισχύει σε ένα μεγάλο εύρος ηλικιών. Η μελέτη εξέτασε άτομα ηλικίας μεταξύ 18 και 35 ετών, μια περίοδο νεαρής ηλικίας, η οποία είναι κρίσιμη για τη διαμόρφωση υγιεινών συνηθειών. Προηγούμενες μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι σημαντική αύξηση του βάρους εμφανίζεται κατά τη διάρκεια των φοιτητικών ετών και ότι το ήπιο έως μέτριο περιττό βάρος στην ηλικία 20-22, αυξάνει τον κίνδυνο της παχυσαρκίας αργότερα στη ζωή.

«Πολλοί άνθρωποι στη μελέτη δεν ήξεραν ότι είχαν αυτό το δραστήριο, υγιές άτομο μέσα τους», είπε η Bray. «Μερικοί από αυτούς πίστευαν ότι τα παραπάνω κιλά ήταν αναπόφευκτα. Πολλοί από αυτούς τους νέους επέλεξαν για πρώτη φορά στη ζωή τους το τι θα φάνε και πότε θα γυμναστούν».

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη ήταν φοιτητές στο Πανεπιστήμιο του Χιούστον και στο Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα στο Μπέρμιγχαμ. Οι συμμετέχοντες που δήλωσαν ότι γυμνάζονταν λιγότερο από 30 λεπτά την εβδομάδα στην αρχή της μελέτης, άρχισαν αερόβιες ασκήσεις 30 λεπτών τρεις φορές την εβδομάδα για 15 εβδομάδες, με οδηγίες να μην αλλάξουν σημαντικά τη διατροφή τους. Οι συνεδρίες άσκησης αποτελούνταν από 30 λεπτά αερόβιας άσκησης στο 65-85 τοις εκατό του ανώτατου καρδιακού ρυθμού του ατόμου ανάλογα με την ηλικία και το φύλο του, μαζί με 5 λεπτά προθέρμανσης και 5 λεπτά διατάσεων. Οι συμμετέχοντες φορούσαν μετρητή καρδιακών παλμών και μπορούσαν να επιλέξουν από μια ποικιλία μορφών άσκησης, όπως σταθερά ποδήλατα, διαδρόμους ή ελλειπτικά μηχανήματα.

imommy.gr

Εγγραφειτε στο Newsletter μας

Μπορείτε να κάνετε εγγραφή στο Newsletter της Α.Καππάτου και να λαμβάνετε μηνιαία ενημέρωση για θέματα που σας απασχολούν.

Η Α.Καππατου στα social media

strogili photo kappatou

Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή