- Αλεξάνδρα Καππάτου Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος - https://akappatou.gr -

Πώς να διαχειριστείς μια δύσκολη συζήτηση

Τι πιο επίκαιρο από το να μάθεις να κινείσαι σωστά σε δύσκολες συζητήσεις; 5 συμβουλές θα σε βοηθήσουν στην επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων.

Υπάρχουν και συζητήσεις που ο βαθμός δυσκολίας τους είναι υψηλός διότι είτε αφορά τη δουλειά σου είτε στο να εκφράσεις πράγματα που δυσκολεύεσαι να το κάνεις.

Όπως και να έχει, μια δύσκολη συζήτηση και η πραγματοποίησή της κάθε φορά θα σε ανεβάζει σε άλλο level και όλο περισσότερο θα εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου.

5 tips θα σε βοηθήσουν όχι μόνο να τα βγάλεις πέρα σε μια δύσκολη κουβέντα αλλά να εκφραστείς.

Πρώτο βήμα: Προετοιμάσου

Πριν από ένα λόγο ή μια συνέντευξη πάντα προετοιμαζόμαστε. Σκέψου τα επιχειρήματα που θα χρησιμοποιήσεις, τις πιθανές ερωτήσεις που θα δεχτείς και τις απαντήσεις. Πέραν του ότι θα είσαι προετοιμασμένη, αυτή η προεργασία θα σε βοηθήσει να ηρεμίσεις και να καθαρίσει το μυαλό σου.

Δεύτερο βήμα: Άκου

Μην κάνεις μονόλογο. Άκου προσεκτικά αυτά που έχει να σου πει ο άλλος. Μην είσαι αφηρημένη, αλλά να είσαι εστιασμένη σε αυτά που λέει ο απέναντί σου. Το να ακούς τον άλλον δε σημαίνει ότι συμφωνείς με τα όσα λέει. Σημαίνει ότι ακούς αυτά που έχει να σου πει.

Τρίτο βήμα: Μοιράσου τις σκέψεις σου

Απόφυγε να μιλήσεις σε τρίτο πρόσωπο και τόλμησε να χρησιμοποιήσεις πρώτο. Το να πεις για παράδειγμα ”ανησυχώ για το πώς θα λειτουργήσει η σχέση μας” είναι καλύτερο από τη φράση ”η σχέση μας πρόβλημα”. Ψυχολόγοι αναφέρουν ότι η χρήση τρίτου προσώπου προκαλεί διαφωνίες. Επίσης, το να αναφέρεις ”είμαι νευριασμένη” δείχνει ότι αναλαμβάνεις την ευθύνη αυτού που αισθάνεσαι χωρίς να κατηγορηθείς.

Τέταρτο βήμα: Χαλάρωσε και περίμενε

Εξαιρετικά καρποφόρα είναι η περίοδος μετά από μια δύσκολη συζήτηση. Οι δημιουργικοί άνθρωποι γνωρίζουν ότι ένα διάλειμμα μετά από μια τέτοια συζήτηση είναι απαραίτητη.

Πέμπτο βήμα: Λύσε το πρόβλημα

Οι Άγγλοι έχουν μια πολύ έξυπνη ατάκα: ”Μην κλαις πάνω από το χυμένο γάλα”. Μίλησες, κατέθεσες τα επιχειρήματά σου, εξέφρασες τα συναισθήματά σου, πήρες το απαραίτητο διάλειμμα σου. Τώρα ήρθε η ώρα με νηφαλιότητά να λύσεις το πρόβλημα. Ίσως χρειάζεται να ρίξεις λίγο νερό στο κρασί σου, να κάνεις κάποιες υποχωρήσεις, να καταλάβεις τι όντως έφταιξε στην κάθε περίπτωση και να δεις πώς μπορείς να το φέρεις στα μέτρα σου και να είσαι καλά.

Όλη αυτή η διαδικασία και η ολοκλήρωσή της θα σε μάθει πολλά. Και θα σου δώσει δύναμη να συνεχίσεις.

Ladylike.gr

News.gr