- Αλεξάνδρα Καππάτου Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος - https://akappatou.gr -

Τι προβλήματα μπορεί να προκαλέσει το να κοιμάστε στο ίδιο κρεβάτι με τον/την σύντροφό σας

Ο ύπνος στο ίδιο κρεβάτι θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της συμβίωσης ενός ζευγαριού- ωστόσο δεν είναι λίγοι αυτοί που παραπονιούνται ότι δυσκολεύονται (και ακόμα περισσότεροι αυτοί που δυσκολεύονται, αλλά δεν το λένε).

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Daily Mail, σύμφωνα με νέα μελέτη, το 29% των ερωτηθέντων υποστηρίζουν ότι οι σύντροφοί τους είναι ο λόγος που δεν μπορούν να κοιμούνται καλά το βράδυ. Αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις σε μια σειρά από τομείς, καθώς, όπως έχει φανεί σε σειρά ερευνών, ο κακός ύπνος αυξάνει τον κίνδυνο κατάθλιψης, καρδιοπαθειών, εγκεφαλικού, αναπνευστικών προβλημάτων κ.α, ενώ παράλληλα αυξάνει την πιθανότητα διαζυγίου και εμφάνισης τάσεων αυτοκτονίας.

Την έρευνα πραγματοποίησαν το Πανεπιστήμιο του Λιντς και η Silentnight. Σύμφωνα με την Dr. Νερίνα Ραμλαχάν, ειδικό σε θέματα ύπνου, περίπου το 1/3 των Βρετανών/ Βρετανίδων λένε πως δεν μπορούν να κοιμηθούν καλά το βράδυ επειδή ενοχλούνται από τον/ την σύντροφό τους. «Οπότε για πολλούς είναι ξεκάθαρο πως το να κοιμούνται σε ξεχωριστά δωμάτια ίσως να σημαίνει καλύτερο και πιο ξεκούραστο ύπνο».

Επίσης, ο κακός ύπνος δημιουργεί προβλήματα στο δέρμα, σύμφωνα με μελέτη που του University Hospital Case Medical Centre στο Οχάιο: Όπως διαπιστώθηκε, αυτοί που δεν κοιμούνται καλά χάνουν 30% περισσότερο νερό 72 ώρες μετά από κάποια δερματική διαταραχή (πχ από υπερβολική έκθεση στον ήλιο) σε σχέση με αυτούς που κοιμούνται καλά. Ακόμη, ο κακός ύπνος συνεπάγεται αυξημένα σημάδια γήρανσης, κακή διάθεση κ.α.

Σύμφωνα με τον Dr. Γκάι Μέντοους, ειδικό σε θέματα ύπνου της Bensons for Beds και ιδρυτή του Sleep School, σπάνια βρίσκει κανείς δύο ανθρώπους με τις ίδιες συνήθειες στον ύπνο, οπότε ο διαμοιρασμός κρεβατιού μπορεί να είναι δύσκολη διαδικασία, με αποτέλεσμα προβλήματα στον ύπνο.

Αυτό που συστήνει ο ίδιος, εάν δεν υπάρχει η δυνατότητα ύπνου σε διαφορετικά δωμάτια, είναι ο συμβιβασμός όσον αφορά στη ρουτίνα (άλλος διαβάζει, άλλος κοιτάει τηλεόραση κλπ). Εάν δεν μπορεί να γίνει αυτό, τότε προτείνονται ωτοασπίδες και μάσκες. Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση δίνει στο θέμα της θερμοκρασίας του σώματος: Οι γυναίκες κρυώνουν πιο πολύ, οπότε αυτό που συστήνεται είναι η χρήση πολλαπλών σκεπασμάτων, ώστε ο καθένας να μπορεί να σκεπάζεται όσο βαριά ή ελαφρά θέλει το βράδυ.

Σχετικά με το ροχαλητό, προτείνει αυτός που ροχαλίζει να κοιμάται ξαπλωμένος στο πλάι και να αποφεύγεται η χρήση αλκοόλ και αντιισταμινικών.

Newsroom
HuffPost Greece