Οι νεότεροι εργαζόμενοι, ηλικίας 18-34, είναι πιο «επιρρεπείς» στις ασθένειες που χρήζουν αδείας απουσίας
Ένας στους τρεις υπαλλήλους λέει ψέματα όταν ζητά έκτακτη “ημερήσια άδεια” (day off) επικαλούμενος ασθένεια, όπως αποκαλύπτει έρευνα λογιστικής εταιρείας στη Βρετανία. Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία που πραγματοποιήθηκε σε υπαλλήλους 2.000 βρετανικών εταιρειών, ο καλός καιρός, ο πονοκέφαλος μετά από κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλκοόλ, αλλά και τα ρομαντικά ραντεβουδάκια είναι συχνές αιτίες που οδηγούν τους υπαλλήλους στο ψέμα.
Η πλήξη και τα καταθλιπτικά συναισθήματα εξαιτίας της δουλειάς ώθησαν, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων, περί τα δύο τρίτα των υπαλλήλων να ζητήσουν ημερήσια άδεια. Η απογοήτευση που προκαλεί η απομυθοποίηση της επαγγελματικής σταδιοδρομίας και η γενικότερη δυσαρέσκεια από το εργασιακό περιβάλλον οδηγούν σε ψευδείς δικαιολογίες, καθώς, όπως δήλωσαν οι συμμετέχοντες, έχουν ανάγκη να ξεσκάσουν.
Συχνοί λόγοι που επικαλούνται οι υπάλληλοι είναι αδιαθεσία και αιφνίδιοι τραυματισμοί. Η ασθένεια αποδείχτηκε η αγαπημένη δικαιολογία, μιας και 4 στους 10 υποκρίνονται πως φέρουν συμπτώματα πόνου και δυσφορίας για να λάβουν άδεια απουσίας. Μάλιστα κάποιες γυναίκες χρησιμοποιούν μακιγιάζ και άλλα τεχνάσματα από την προηγούμενη ημέρα, ώστε να προετοιμάσουν το έδαφος για το πολυπόθητο εκτός προγράμματος “ρεπό”.
Οι μισές δικαιολογίες που σχετίζονταν με προβλήματα υγείας αφορούσαν σε στομαχικές διαταραχές, οι οποίες -σημειωτέον- δεν διαπιστώνονται εύκολα, όπως επί παραδείγματι ένα υποτιθέμενο κάταγμα. Διαπιστώθηκε επίσης πως οι νεότεροι εργαζόμενοι, ηλικίας 18-34, είναι πιο «επιρρεπείς» στις ασθένειες που χρήζουν αδείας απουσίας σε σύγκριση με τους μεγαλύτερους συναδέρφους τους.
«Για το 21% των εργαζομένων, οι οικογενειακές υποχρεώσεις είναι ο πραγματικός λόγος που κρύβεται πίσω από τις δήθεν ασθένειες, γεγονός που ίσως υπογραμμίζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το προσωπικό στον αρμονικό συνδυασμό οικογένειας-εργασίας.» τονίζει ο Νικ Ρόντεν, εκπρόσωπος της εταιρείας που ανέλαβε την έρευνα.
Το Βήμα