prosarmogi nhpiagogio
Εκτύπωση άρθρου

momyz .gr

16 Σεπτεμβρίου 2011

Από την Αλεξάνδρα Καππάτου Ψυχολόγο – Παιδοψυχολόγο

Στην προσπάθεια μας να βοηθήσουμε και να στηρίξουμε τα παιδιά στη μετάβαση από το οικογενειακό στο σχολικό περιβάλλον θα πρέπει να θυμόμαστε ότι:

Όλα τα παιδιά βιώνουν καταστάσεις που προκαλούν ένταση και άγχος. Τα παιδιά αντιδρούν με διαφορετικό τρόπο στο στρες.
Η αντίδραση ενός παιδιού στη μετάβαση από το σπίτι στο νηπιαγωγείο επηρεάζεται από το προϋπάρχον κλίμα και τη δυναμική των σχέσεων στην οικογένεια.
Το παιδί προετοιμάζεται από την οικογένεια του για την είσοδό του στο σχολικό περιβάλλον.
Όλα τα παιδιά δε μας επηρεάζουν ούτε επηρεάζονται με τον ίδιο τρόπο.
Το πώς νιώθουν οι γονείς για την απομάκρυνση του παιδιού από το σπίτι επηρεάζει τα συναισθήματα του παιδιού.
Εξωσχολικές επιρροές είναι ικανές να αλλάξουν σημαντικά τη στάση του παιδιού μέσα στο σχολείο.
Τα προβλήματα της ετοιμότητας του παιδιού να μπει στο νηπιαγωγείο μπορεί να μη προέρχονται από το παιδί αλλά να είναι αποτέλεσμα της δυσκολίας των παιδαγωγών ή/και γονέων να παράσχουν τα μέσα ή το χρόνο για να βοηθήσουν το παιδί.
Μεγάλη σημασία έχει η ενθάρρυνση του παιδιού μέσα στην οικογένεια.
Ο παιδικός σταθμός και το νηπιαγωγείο χρειάζεται να έχει κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό, ώστε να διευκολύνει τα παιδιά κατά τη περίοδο προσαρμογής.
Το νηπιαγωγείο και το σχολείο θα πρέπει να αξιοποιούν τη φυσική περιέργεια των παιδιών.
Τέλος, χρειάζεται κατανόηση και συνεχή προσπάθεια.

Copy link
Powered by Social Snap