momyz. gr
Ιούνιος 2011
Από την Αλεξάνδρα Καππάτου Ψυχολόγο – Παιδοψυχολόγο
Έχω μια κόρη 8 ετών και πάει στην β’ τάξη δημοτικού. Ενώ στο σπίτι είναι πολύ συνεργάσιμη, διαβάζουμε περίπου 3 ώρες, διαπιστώνω ότι έχει πρόβλημα στο να συγκεντρωθεί. Στο σχολείο δεν ξερώ αν είναι ενεργή αλλά από αυτά που γραφεί φαίνεται ότι δεν είναι και τόσο .Βλέπω όμως ότι έχει γνώσεις αλλά μάλλον βαριέται να συγκεντρωθεί.
1)Μήπως την πιέζω παρά πολύ για την ηλικία της;
2)Μήπως φταίει η δασκάλα της που δεν προκαλεί το ενδιαφέρον της να είναι στην τάξη 100%; Πως μπορώ να το αντιμετωπίσω;
Πιστεύω ότι ασχολούμαι πολύ μαζί της και όταν βλέπω ότι στην τάξη παιδιά που τα κάνουν όλα χωρίς να ασχολούνται οι γονείς τους, αγανακτώ.
Μήπως τελικά είμαι πολύ υπερβολική;
Απάντηση
Πράγματι νομίζω ότι έχετε υπερβολικές απαιτήσεις αλλά και προσδοκίες από την 8χρονη κόρη σας. Άθελά σας την πιέζετε. Είναι απαραίτητο το παιδί να μάθει να δουλεύει μόνο του., εσείς θα την βοηθάτε μόνο όταν έχει απορίες ή για να την ελέγξετε. Οι 3 ώρες που διαβάζει είναι πολλές για ένα παιδί Β Δημοτικού. Ο χρόνος που θα αφιερώνει στη μελέτη δεν πρέπει να ξεπερνά τη 1 – 1 ½ ώρα την μέρα. Μετά έχει ανάγκη από ελεύθερο χρόνο για να παίξει. Δώστε της χρόνο να προσαρμοστεί στο σχολείο και μη βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα ότι δήθεν δεν είναι αποδοτική ή ότι η δασκάλα δεν της προκαλεί το ενδιαφέρον. Περιορίστε το άγχος και την αγωνία σας γιατί τα μεταφέρετε άθελά σας στο παιδί. Δημιουργείτε προϋποθέσεις για να παίζει συνομήλικα παιδιά.