gamihg
Εκτύπωση άρθρου


Οι Ελληνες στρέφονται στην κατ’ οίκον διασκέδαση και οι κονσόλες έχουν πάρει φωτιά

Εναερίτες κομάντος πέφτουν από την οροφή εμπορικών κέντρων, μάχονται δίπλα στους ανυποψίαστους πελάτες και τρέχουν προς… τα ράφια των καταστημάτων ηλεκτρονικών και πληροφορικής. Διαγωνισμοί με πλούσια δώρα για τους καλύτερους παίκτες. Διάσημοι ηθοποιοί και αθλητές κάνουν… ουρά για να παρευρεθούν στην παγκόσμια πρεμιέρα.
Δεν πρόκειται για εκδηλώσεις που συνοδεύουν το λανσάρισμα κάποιας κινηματογραφικής ταινίας του Χόλιγουντ. Αντίθετα, ο «πυρετός» της δημοσιότητας αφορά το νέο βιντεοπαιχνίδι «Call of Duty 3», το οποίο την πρώτη ημέρα της κυκλοφορίας του ξεπέρασε τα 400 εκατ. δολάρια σε πωλήσεις, ενώ οι ουρές στα καταστήματα του εξωτερικού ξεκίνησαν τρεις ημέρες πριν από την επίσημη κυκλοφορία του! Και δεν είναι το μόνο.
Στην Ελλάδα οι πωλήσεις των πιο δημοφιλών παιχνιδιών φτάνουν στα 100.000 αντίτυπα, τα οποία µεταφράζονται σε τζίρο άνω των 5 εκατ. ευρώ, σαφώς μεγαλύτερο από τα κινηματογραφικά εισιτήρια που κόβουν πολλές δημοφιλείς ταινίες.
Πλέον τα βιντεοπαιχνίδια αποδεικνύονται πιο δημοφιλή, αλλά και πιο προσοδοφόρα από τις κινηματογραφικές ταινίες, αλλάζοντας άρδην τους «κανόνες του παιχνιδιού» στην παγκόσμια βιομηχανία θεάματος.
Παράλληλα, οι εγχώριες αλυσίδες ηλεκτρονικών και «πληροφορικής» ποντάρουν στην ψηφιακή διασκέδαση, ενώ ακόμη και εταιρείες που κατασκευάζουν τηλεοράσεις και ηχοσυστήματα έχουν στο μυαλό τους τη χρήση από κατόχους παιχνιδομηχανών. Ο παγκόσμιος τζίρος για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, αλλά και τις παιχνιδομηχανές ξεπερνά τα 55 δισ. δολάρια, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο τόσο για τις εταιρείες που αναπτύσσουν τα βιντεοπαιχνίδια όσο και για τις αλυσίδες ηλεκτρονικών και πληροφορικής που τα διαθέτουν.
Η παγκόσμια αυτή τάση αντικατοπτρίζεται πλήρως και στην Ελλάδα, καθώς – όπως αναφέρουν στελέχη εταιρειών διανομής – η κρίση οδηγεί τους Ελληνες στην κατ’ οίκον διασκέδαση, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις παιχνιδοµηχανών, αξεσουάρ αλλά και βιντεοπαιχνιδιών να ανθούν παρά την κρίση.
Σε απόλυτους αριθμούς, κάθε χρόνο ξοδεύουμε σταθερά περίπου 100 εκατ. ευρώ για κονσόλες και βιντεοπαιχνίδια, ενώ την ίδια στιγμή οι υπόλοιπες κατηγορίες ηλεκτρονικών καταγράφουν «βουτιά» που ξεπερνά το 20%.

Ξεπούλημα στις γιορτές. Μάλιστα, το «παιχνίδι σοβαρεύει» ιδιαίτερα τους δύο τελευταίους μήνες κάθε χρόνου, καθώς τότε πραγματοποιείται σχεδόν το 50% του ετήσιου τζίρου της συγκεκριμένης αγοράς. Ετσι, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι οι εταιρείες φροντίζουν να κρατούν κρυμμένους «άσους» στο μανίκι τους με τη μορφή δημοφιλών τίτλων. Το «Call of Duty Modern Warfare 3», το «Fifa 2012» και ο «αντίπαλός» του «Pro Evolution Soccer 12», το «Batman Arkham City», αλλά και το «Star Wars: The Old Republic» είναι κάποιοι από τους τίτλους που αναμένεται να «σπάσουν τα ταμεία» κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.
Μαζί με κάθε λανσάρισμα οι εταιρείες φροντίζουν να δελεάζουν τους υποψήφιους αγοραστές με κληρώσεις, δώρα, αλλά και ειδικές εκδηλώσεις, όπως αυτή που έγινε πρόσφατα σε εμπορικό κέντρο με την αφορμή της κυκλοφορίας του «Call of Duty Modern Warfare 3». Κατά τη διάρκειά της εναερίτες «κομάντος» έπεσαν από την οροφή του κτιρίου και, αφού «πολέμησαν» δίπλα στους ανυποψίαστους περαστικούς, έσπευσαν στα καταστήματα του εμπορικού κέντρου προκειμένου να προωθήσουν το παιχνίδι.

Φθηνά μεταχειρισμένα. Παράλληλα, καθώς τα νέα παιχνίδια για υπολογιστές και κονσόλες είναι αρκετά ακριβά -φτάνουν έως και τα 70 ευρώ -, το τελευταίο διάστηµα ανθούν και οι αγοραπωλησίες µεταχειρισµένων παιχνιδιών. Σε αυτή την περίπτωση ο κάτοχος του παιχνιδιού µπορεί να το διαθέσει στην εταιρεία αντί χρηµάτων ή έκπτωσης για νέες αγορές. Ετσι, οι ενδιαφερόμενοι µπορούν να βρουν παιχνίδια «από δεύτερο χέρι» σε τιµές που ξεκινούν ακόµη και από 5 ευρώ.

«Κλειδί» το Διαδίκτυο. Βασικός παράγοντας για την κατακόρυφη αύξηση του ενδιαφέροντος για τα βιντεοπαιχνίδια, αλλά και του τζίρου των εταιρειών που σχετίζονται με αυτά είναι το Διαδίκτυο.
Τα περισσότερα από τα νέα παιχνίδια επιτρέπουν πλέον τη συνεργασία ή την «κόντρα» με άλλους παίκτες μέσω του Διαδικτύου, γεγονός που τα κάνει περισσότερο κοινωνικά αλλά και εθιστικά. Ενδεικτικό είναι ότι το «World of Warcraft», το πιο δημοφιλές online παιχνίδι, έχει περισσότερους από 10 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες παγκοσμίως, ανάμεσα στους οποίους και δεκάδες χιλιάδες Ελληνες.
Παράλληλα, το online παιχνίδι έχει βοηθήσει τις εταιρείες να αντιμετωπίσουν ένα βασικό πρόβλημα που είχαν στο παρελθόν, αυτό της πειρατείας. Για να παίξει πλέον κάποιος στο Διαδίκτυο θα πρέπει να έχει μόνο πρωτότυπο αντίτυπο του παιχνιδιού – μια και αυτό συνοδεύεται από μοναδικό κωδικό που είναι απαραίτητος για το online παιχνίδι. Ετσι, οι εταιρείες καταφέρνουν να σταματήσουν την «αιμορραγία» εσόδων από το παράνομο λογισμικό και κατ’ επέκταση να επενδύσουν περισσότερα χρήματα στην ανάπτυξη αλλά και στην προώθηση των νέων παιχνιδιών τους.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΕΦΑΝΗΣ

Τα Νέα

Copy link
Powered by Social Snap