Το διάβασμα των γονιών στα μικρά τους είναι μια διαδικασία που συμβάλλει -μεταξύ άλλων- και στη γλωσσική τους ανάπτυξη. Όχι όμως μόνο εξαιτίας της χρήσης του λόγου αλλά και εξαιτίας των κινήσεων των γονιών που μπορεί να συνοδεύουν τις λέξεις. Όταν π.χ. ένας γονιός διαβάζει στο παιδί του και παράλληλα το κρατάει αγκαλιά ή κάνει διάφορες παραστατικές κινήσεις με το σώμα ή και το πρόσωπό του, τότε αυτή η διάδραση με το παιδί συμβάλλει τα μέγιστα στη γλωσσική του ανάπτυξη.
Αυτό έδειξε έρευνα που έγινε από το Πανεπιστήμιο της Αϊόβα στις ΗΠΑ στην οποία συμμετείχαν 34 μητέρες με παιδιά ενός έτους. Οι μητέρες έπρεπε να διαβάσουν στα παιδιά τους, να τους παίξουν κουκλοθέατρο ή να παίξουν μαζί τους με άλλα παιχνίδια, όλα από 10 λεπτά. Αυτό που ανακάλυψαν ήταν ότι τα μωρά έκαναν πιο πολλούς ήχους που έμοιαζαν με ομιλία όταν τους διάβαζαν παρά με τις άλλες δραστηριότητες.
Επίσης, ανακάλυψαν ότι και οι ίδιες οι μητέρες ανταποκρίνονταν περισσότερο σε αυτούς τους ήχους των παιδιών τους κατά τη διάρκεια του διαβάσματος παρά όταν τα παιδιά έβγαζαν παρόμοιους ήχους όταν έπαιζαν. Αν π.χ. όσο τους διάβαζαν τα μωρά έλεγαν π.χ. “μπα” οι μητέρες ήταν πιο πιθανό να αντιδράσουν συνεχίζοντας να μιλάνε στα μωρά με αφορμή αυτούς τους φθογγισμούς. Έλεγαν π.χ. στα παιδιά “μπάλα” δείχνοντάς τους πώς μπορούν να εξελίξουν τον ήχο που μόλις παρήγαν.
Επομένως, όπως λένε τώρα οι ειδικοί, το διάβασμα συμβάλλει στη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών με περισσότερους τρόπους απ’ ό,τι φανταζόμασταν και για ακόμα μια φορά παροτρύνουν τους γονείς να το εντάξουν στη ρουτίνα τους με το παιδί από νωρίς.
https://psychcentral.com/news/2016/01/09/parent-baby-interaction-during-reading-may-be-key-to-language-development/97423.html
Την έρευνα επιμελήθηκε η Αλεξάνδρα Καππάτου