kordonia
Εκτύπωση άρθρου

Για την απώλεια σωματικού βάρους η ήπια σωματική άσκηση καλό είναι να συνδυάζεται με μια ισορροπημένη διατροφή, επισημαίνει νέα αμερικανική μελέτη

Σύμφωνα με τους ειδικούς η «χρυσή τομή» εντοπίζεται στον συνδυασμό ήπιας σωματικής άσκησης και ισορροπημένης, υγιεινής διατροφής

Η σκληρή σωματική άσκηση δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε απώλεια περισσότερων κιλών, υπογραμμίζουν αμερικανοί επιστήμονες, καθώς, όπως αναφέρουν, ο οργανισμός προσαρμόζεται στις υψηλές ενεργειακές ανάγκες που ακολουθούν ένα τέτοιο πρόγραμμα γυμναστικής. Τα ενδιαφέροντα ευρήματα τα οποία υπογραμμίζουν τη σημασία του συνδυασμού διατροφής και σωματικής άσκησης και δημοσιεύονται στην επιθεώρηση «Current Biology» έρχονται από τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Σίτι της Νέας Υόρκης (CUNY).

Συγκεκριμένα, οι ειδικοί υποπτεύονται ότι ο οργανισμός μας έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται στα υψηλά επίπεδα άσκησης, γεγονός που σημαίνει ότι περισσότερη άσκηση δεν οδηγεί απαραίτητα στην αποτελεσματική απώλεια σωματικού βάρους.

Οι ίδιοι προτείνουν την επανεξέταση της επίδρασης της σωματικής άσκησης στα επίπεδα ημερήσιας ενεργειακής δαπάνης, ενώ υπογραμμίζουν τη σημασία του συνδυασμού ενός ισορροπημένου και υγιεινού διατροφικού μοτίβου με ένα πρόγραμμα ήπιας γυμναστικής για την αποτελεσματική απώλεια σωματικού βάρους.

«Η σωματική άσκηση είναι πολύ σημαντική για την υγεία μας» αναφέρει ο δρ Χέρμαν Πόντζερ. «Υπάρχουν αμέτρητες επιστημονικές ενδείξεις ότι η άσκηση είναι σπουδαία για τη διατήρηση της υγείας τόσο του οργανισμού μας όσο και του νου μας. Αυτό που είδαμε μέσα από τη μελέτη μας είναι ότι στην προσπάθειά μας να χάσουμε βάρος θα πρέπει να επικεντρωθούμε και στη διατροφή».

Ο δρ Πόντζερ εξηγεί ότι τα άτομα που μπαίνουν σε πρόγραμμα σωματικής άσκησης με σκοπό την απώλεια βάρους καταφέρνουν να διώξουν μερικά παραπανίσια κιλά μέσα σε χρονικό διάστημα μερικών μηνών. Ωστόσο, αναλύοντας έναν μεγάλο αριθμό προηγούμενων μελετών, οι αμερικανοί επιστήμονες είδαν ότι άτομα που ακολουθούν έναν υπερδραστήριο από σωματικής απόψεως τρόπο ζωής, πολλές φορές εμφανίζουν παρόμοια επίπεδα ημερήσιας ενεργειακής δαπάνης με άτομα που ακολουθούν καθιστική ζωή.

Τα νέα ευρήματα

Στο πλαίσιο της δικής του μελέτης, οι ειδικοί μέτρησαν την ημερήσια ενεργειακή δαπάνη και τα επίπεδα σωματικής άσκησης συνολικά 300 ανδρών και γυναικών σε βάθος μίας εβδομάδας. Βάσει των στοιχείων που συνέλεξαν, είδαν ότι τα άτομα που ακολουθούσαν πρόγραμμα ήπιας σωματικής άσκησης εμφάνιζαν υψηλότερα επίπεδα ημερήσιας ενεργειακής δαπάνης κατά 200 θερμίδες, συγκριτικά με όσους έκαναν καθιστική ζωή. Στην περίπτωση των ατόμων που ακολουθούσαν πιο έντονο πρόγραμμα γυμναστικής ωστόσο δεν είδαν την επιπλέον προσπάθειά τους να μεταφράζεται στην επιπλέον καύση ημερήσιων θερμίδων.

«Οσοι δηλαδή κατατάσσονταν στην ομάδα των σωματικά δραστήριων, φάνηκε να καταναλώνουν τον ίδιο αριθμό θερμίδων με τα άτομα που ακολουθούσαν ένα πρόγραμμα ήπιας σωματικής άσκησης» προσθέτει ο δρ Πόντζερ.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι ίσως έχει έρθει η ώρα να καταρριφθεί ο μύθος που θέλει την εντονότερη σωματική άσκηση να μεταφράζεται στην καύση περισσότερων θερμίδων. Ενδεχομένως, καταλήγουν, ακόμη και σε αυτή την περίπτωση να υπάρχει μια «χρυσή τομή», όπου η λίγη σωματική άσκηση θεωρείται ανθυγιεινή και η πολλή οδηγεί τον οργανισμό στο να προσαρμόζει την ενεργειακή του δαπάνη ανάλογα.

Επόμενος στόχος των ειδικών τώρα είναι η μελέτη του τρόπου με τον οποίο ο οργανισμός αλλάζει ανάλογα με τα επίπεδα της σωματικής άσκησης που καλείται να ακολουθήσει κάθε φορά. Προτεραιότητα για τους ίδιους θα είναι η καταγραφή των αλλαγών που παρατηρούνται ως προς το ανοσοποιητικό και το αναπαραγωγικό σύστημα – κάτι που θεωρούν ότι θα μπορούσε ίσως να εξηγήσει τον «μηχανισμό» πίσω από την προσαρμογή του οργανισμού στις απαιτήσεις της έντονης άσκησης χωρίς τη δαπάνη επιπλέον θερμίδων.

Βενιού Ειρήνη
Το Βήμα

Copy link
Powered by Social Snap