woman post
Εκτύπωση άρθρου

Μια πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο British Columbia School of Business Professor ασχολήθηκε με το ποιο είναι το κυρίαρχο συναίσθημα πίσω από ό,τι ανεβάζουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αυτό που “νίκησε” ήταν η ζήλια. Μάλιστα, οι ερευνητές δεν κρύβουν την ανησυχία τους καθώς αυτό είναι ένδειξη για τη μείωση της ψυχικής ευεξίας των χρηστών.

Ο Δρ. Izak Benbasat και οι συνεργάτες του ισχυρίζονται πώς η χρήση του Facebook μπορεί να δημιουργήσει έναν φαύλο κύκλο ζήλιας και εγωκεντρισμού.

Στην έρευνα συμμετείχαν 1193 χρήστες του Facebook οι οποίοι απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με τις διαδικτυακές τους συνήθειες και τα συναισθήματα που τους προκαλεί η χρήση του μέσου.

Όπως λένε οι ερευνητές, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν τα δίκτυα αυτού του είδους ενθαρρύνει την πρόκληση ζήλιας. Το να μοιράζεσαι τις ιστορίες και τις φωτογραφίες σου μπορεί να έχει επίδραση σε όσους τις βλέπουν, και όχι απαραίτητα καλή καθώς μπορεί να νιώσουν πώς η δική τους ζωή δεν είναι το ίδιο γεμάτη και ικανοποιητική με αυτό που βλέπουν να ζουν οι άλλοι. Έτσι μπορεί να ποστάρουν και οι ίδιοι ανάλογες εικόνες οι οποίες ωστόσο δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα μπαίνοντας σε έναν ατελέσφορο ανταγωνισμό ο οποίος έχει ψυχικό κόστος.

“Η συμμετοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει συνδεθεί με κατάθλιψη και ναρκισσιστική συμπεριφορά όμως οι λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό δεν είχαν αποσαφηνιστεί εντελώς” λένε οι ειδικοί. “Η ζήλια φαίνεται πώς είναι ο κρίκος που έλειπε”.

Σύμφωνα με τους ερευνητές οι φωτογραφίες από ταξίδια είναι πρώτες ως προς την πρόκληση ζήλιας, ωθώντας τους υπόλοιπους “φίλους” να προσπαθούν να ανεβάσουν ακόμα πιο αξιοζήλευτες φωτογραφίες.

https://psychcentral.com/news/2015/12/01/envy-seems-to-drive-many-facebook-posts/95577.html

Το άρθρο επιμελήθηκε η Αλεξάνδρα Καππάτου

Copy link
Powered by Social Snap