dig.paidia
Εκτύπωση άρθρου

Ένας στους δέκα μαθητές στην Ελλάδα είναι δίγλωσσος, είτε προερχόμενος από οικογένεια μεταναστών είτε από μεικτό γάμο, με έναν από τον γονέα να μιλά άλλη γλώσσα από την ελληνική. Σε μικρότερο ποσοστό οι δίγλωσσοι μαθητές είναι παιδιά Ελλήνων γονέων που φοιτούν σε δίγλωσσα η αλλόγλωσσα σχολεία.

Το φαινόμενο, που απαντάται πολύ συχνά στο εξωτερικό, είναι σχετικά καινούργιο στην Ελλάδα, όπου αυξήθηκε με τη μετανάστευση των τελευταίων 30 χρόνων.

Ο γεγονός, αυτό, σε συνδυασμό με παγιωμένα στερεότυπα σχετικά με τη διγλωσσία, δημιουργούν προκαταλήψεις και αρνητικές αντιδράσεις για το μεγάλωμα ενός παιδιού με δυο γλώσσες. Με στόχο να καταρρίψει αυτά τα στερεότυπα και να ενθαρρύνει τις οικογένειες, τους εκπαιδευτικούς και τους θεσμικούς φορείς να υποστηρίξουν την πολύγλωσση ανάπτυξη των παιδιών, το ΑΠΘ ξεκινά με μια νέα υπηρεσία πληροφόρησης και συμβουλευτικής για τη δίγλωσση ανατροφή.

Το πρόγραμμα, με τίτλο «Με ΔΥΟ Γλώσσες», που θα λειτουργεί σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, θα απαντά σε ερωτήσεις για τις πιθανές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο δίγλωσσος ομιλητής, τα προβάλλει τα οφέλη της διγλωσσίας, θα ενημερώνει για τις πρόσφατες απόψεις για το θέμα και θα παρέχει πρόσβαση σε πληροφορίες και στα νεότερα επιστημονικά πορίσματα. Παράλληλα προγραμματίζει τη διοργάνωση ομιλιών και ημερίδων στα σχολεία, όπου φοιτούν δίγλωσσοι μαθητές από μεταναστευτικές οικογένειες, για να βοηθήσει την ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον.

ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ

Copy link
Powered by Social Snap