a700036c60bf3ebfe0ef3aadcd016ec0_L-1
Εκτύπωση άρθρου

Όταν οι εξωσχολικές δραστηριότητες προκαλούν burn out στα παιδιά
Ειρήνη Μιλή

Οι απαιτητικοί ρυθμοί της καθημερινότητας, οι συνθήκες που επικρατούν αλλά και η ευαισθητοποίηση των γονέων στο να προσφέρουν στα παιδιά τους τα πάντα πολλές φορές κρύβουν «παγίδες» και ασυμφωνούντες κινδύνους για την ψυχολογία και τις αντοχές ενός παιδιού.
Σχολείο, εξωσχολικές δραστηριότητες, ιδιαίτερα μαθήματα, αρκετές φορές οδεύουν ενάντια στις δυνατότητες αλλά και την αντοχή του παιδιού.

Η ψυχολόγος – παιδοψυχολόγος κα. Αλεξάνδρα Καππάτου εξηγεί αναλυτικά στο Dnews τι αντίκτυπο μπορεί να έχουν στη ψυχολογία τους σε αυτή την τρυφερή ηλικία. Τι πρέπει να προσέξουν οι γονείς; Ποιες είναι οι ανάγκες των παιδιών; Ποια είναι τα σημάδια στην συμπεριφορά τους που οι κηδεμόνες πρέπει να δώσουν μεγάλη σημασία;

«Στις ημέρες μας οι γονείς είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι και επιθυμούν να προσφέρουν όσον το δυνατόν περισσότερες εξωσχολικές δραστηριότητες στα παιδιά τους τα οποία συνήθως απολαμβάνουν τα πλούσια ερεθίσματα και τις δυνατότητες που τους παρέχονται. Μέσα από τις εξωσχολικές δραστηριότητες τούς δίνεται η ευκαιρία να αναδειχτεί η προσωπικότητά τους, να ανακαλύψουν τις ικανότητές τους και να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους. Σε κάποιες περιπτώσεις, όμως, οι εξωσχολικές δραστηριότητες μπορεί να μετατραπούν από χαρά σε καταναγκασμό και το παιδί να πιέζεται αφόρητα. Συχνά οι γονείς δεν είναι εύκολο να αντιληφθούν τις ενδείξεις, ώστε να καταλάβουν ότι το παιδί είναι πολύ πιεσμένο.»

Η κα. Καππάτου αναλύει στο Dnews:

«Κάποια παιδιά μπορεί να πιέζονται από τις πολλές δραστηριότητες και τα καθήκοντα που έχουν στην καθημερινότητά τους ,χωρίς ωστόσο να διαμαρτύρονται. Είναι δεκτικά παρά την πίεση και την κόπωση που αισθάνονται. Υπάρχουν όμως κάποια που δείχνουν μεγάλη πίεση , άγχος ή και κόπωση. Άλλοτε δείχνουν ότι δεν προλαβαίνουν να τα κάνουν όλα. Ακόμη και ο τρόπος που μελετούν λόγω της κούρασης τους και της έλλειψης χρόνου φαίνεται επιπόλαιος και βιαστικός . Κάποιες φορές μάλιστα αφήνουν μισοτελειωμένες τις εργασίες τους . Συχνά διαμαρτύρονται για κάποιες δραστηριότητες, μας λένε κάποιες φορές κλαίγοντας ότι δεν τις θέλουν ή ότι πιέζονται ή δείχνουν να τις βαριούνται. Δεν είναι σπάνιο να φαίνονται αγχωμένα και πιεσμένα ή κουρασμένα

Ακόμη και τους φίλους τους δεν προλαβαίνουν να συναντήσουν το Σαββατοκύριακο.

Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, υπάρχουν πολλές πιθανότητες το πρόγραμμα του παιδιού να είναι υπερβολικά φορτωμένο· γι’ αυτό χρειάζεται να ακούσετε τις διαμαρτυρίες του παιδιού , να προσπαθήσετε να αξιολογήσετε την κατάσταση και να εκτιμήσετε αν το παιδί μπορεί να το φέρει σε πέρας .

Αναμφίβολα η γονεική πρόθεση είναι θετική . Όμως προκειμένου να αποφασίσουν τις δραστηριότητες που θα προτείνουν στα παιδιά τους χρειάζεται να λάβουν υπόψη την ηλικία του παιδιού, την ωριμότητα του , τις ανάγκες του, και τα θέλω του. Να μην επηρεάζονται ούτε να μιμούνται τις δραστηριότητες που έχει το παιδί των φίλων τους , ή των συμμαθητών του γιατί κάθε παιδί είναι διαφορετικό. Πάντα είναι αναγκαίο στο πρόγραμμα του παιδιού να λαμβάνεται υπόψη η ανάγκη να έχει ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι που είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του καθώς μέσα από αυτό θα πειραματιστεί θα έρθει σε επαφή με τον εαυτό του και θα αναπτύξει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα του. Τέλος είναι αναγκαίο να συμπεριλαβάνουν στο πρόγραμμα του παιδιού οπωσδήποτε κάποια αθλητική δραστηριότητα, διότι τα παιδιά χρειάζονται τουλάχιστον 60 λεπτά την ημέρα άσκηση.

Όταν οι εξωσχολικές δραστηριότητες προκαλούν burn out στα παιδιά – Dnews – Ειδήσεις – Dikaiologitika.gr

Copy link
Powered by Social Snap