Το πόσο μας επηρεάζουν τα social media είναι περιττό να το πούμε. Όπως φαίνεται όμως δεν διαμορφώνουν μόνο τις απόψεις αλλά και τα συναισθήματά μας.
Αυτό είναι το συμπέρασμα έρευνας που έγινε από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια και έδειξε ότι κάποιοι άνθρωποι, αν όχι οι περισσότεροι είναι επιρρεπείς στα συναισθήματα που προβάλλονται από τα social media και ειδικά από το twitter. Ευτυχώς, όπως κατέληξαν, τα θετικά συναισθήματα κερδίζουν τα αρνητικά καθώς είναι πιο “μεταδοτικά”.
Η έρευνα βασίστηκε στην ανάλυση των αναρτήσεων 3.800 χρηστών του twitter, οι οποίοι επιλέχθηκαν τυχαία. Για την ανάλυση χρησιμοποιήθηκε ένας ειδικός αλγόριθμος βάσει του οποίου υπολογίστηκε το συναισθηματικό “φορτίο” των αναρτήσεων, το οποίο χωρίστηκε σε θετικό, αρνητικό και ουδέτερο. Στη συνέχεια σύγκριναν το συναίσθημα που μετέδιδε ο κάθε χρήστης με την αντίδραση που προκάλεσαν κάθε φορά τα ποστ του στους ακολούθους του.
Όπως φάνηκε, περίπου 20% των χρηστών του συγκεκριμένου μέσου ήταν πολύ επιρρεπείς συναισθηματικά στα tweets άλλων χρηστών, γεγονός που αποτυπώθηκε στο ότι πάνω από τα μισά tweets των ίδιων είχαν σαφείς επιρροές από όσα είχαν διαβάσει από τους προηγούμενους. Αυτό το 20% όμως είχε 4 φορές περισσότερες πιθανότητες να “υποκύπτει” κυρίως στα θετικά tweets και όχι στα αρνητικά.
Ακόμα όμως και αυτοί που δεν φάνηκαν συναισθηματικά το ίδιο “ευάλωτοι” στις αναρτήσεις των άλλων ήταν δυο φορές πιο πιθανό, όποτε υπέκυπταν να το έκαναν πάλι για αναρτήσεις με θετικό περιεχόμενο.
https://www.sciencedaily.com/releases/2015/11/151109110501.htm
Την έρευνα επιμελήθηκε η Αλεξάνδρα Καππάτου