young money
Εκτύπωση άρθρου

Μπορεί ένα παιδί να μην καταλαβαίνει τι αντίκρυσμα μπορεί να έχει το 1 ή τα 100 ευρώ και να μην αντιλαμβάνεται πλήρως τη χρήση και τη χρηστικότητα του χρήματος όμως παρόλ’ αυτά δέχεται την επιρροή του. Μια πρόσφατη έρευνα δείχνει τι μπορεί να σημαίνει αυτό.

Πιο εργατικά αλλά λιγότερο δοτικά

Μελέτη που έγινε από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα,οποία έδειξε ότι η διαχείριση χρήματος από τα παιδιά ακόμα και με τη μορφή παιχνιδιού τα κάνει να “δουλεύουν” περισσότερο και να δίνουν λιγότερο.

“Τα λεφτά σε σχέση με τα παιδιά είναι δίκοπο μαχαίρι. Από τη μία τα βοηθάει να επικεντρώνονται σε έναν στόχο και να προσπαθούν γι’ αυτόν αλλά από την άλλη τα κάνει λιγότερο δοτικά και πρόθυμα να βοηθήσουν τους άλλους” είπε η καθηγήτρια Kathleen Vohs, μία από τις βασικές ερευνήτριες.

Για τη διεξαγωγή της έρευνας έγιναν πέντε πειράματα με τη συμμετοχή 550 παιδιών, 3-6 ετών. Σε ένα από αυτά ζητήθηκε στα παιδιά να συμπληρώσουν ένα παζλ, δραστηριότητα για την οποία θα έπρεπε να διαλέξουν αν θα αμοίβονταν με χρήματα ή με κουμπιά τα οποία έβαλαν μπροστά τους. Από όσα επέλεξαν τα χρήματα, το 73% δαπάνησαν τουλάχιστον δύο λεπτά για να διαλέξουν ποια νομίσματα/ χαρτονομίσματα ήθελαν ενώ από τα παιδιά που επέλεξαν κουμπιά μόνο το 56% αφιέρωσε τόσο χρόνο στη διαλογή τους.

Σε ένα άλλο πείραμα μετά την επιλογή χρημάτων ή κουμπιών ζητήθηκε από τα παιδιά να βοηθήσουν τους ερευνητές να ετοιμάσουν μία έργασία για ένα άλλο παιδί. Τα παιδιά που είχαν διαλέξει τα χρήματα ήταν λιγότερο πρόθυμα να μαζέψουν μπογιές όπως τους ζήτησε ο ερευνητής σε σχέση με τα παιδιά που είχαν διαλέξει τα κουμπιά.

Χρήματα εναντίον γλυκών

Οι ερευνητές ενέπλεξαν στα πειράματά τους και την αιώνια αδυναμία των παιδιών, τα γλυκά. Αρχικά ζητήθηκε από τα παιδιά να επιλέξουν ανάμεσα σε χρήματα, κουμπιά ή ζαχαρωτά και μετά τους ανακοινώθηκε ότι θα μπορούσαν να πάρουν έως 6 αυτοκόλλητα το καθένα. Όλα τα παιδιά που είχαν επιλέξει χρήματα πήραν τουλάχιστον τρία αυτοκόλλητα. Από τα παιδιά που είχαν διαλέξει τα ζαχαρωτά 78% πήραν επίσης τουλάχιστον τρία αυτοκόλλητα ενώ από τα παιδιά που είχαν διαλέξει κουμπιά το 76%.

Στη συνέχεια τους είπαν πώς μπορούσαν να δώσουν μερικά από τα αυτοκόλλητα σε άλλα παιδιά που δε συμμετείχαν στο πείραμα ή να τα κρατήσουν όλα για τον εαυτό τους. Τα παιδιά που είχαν διαλέξει τα χρήματα έδωσαν τα μισά από τα αυτοκόλλητα που έδωσαν τα υπόλοιπα παιδιά που είχαν διαλέξει κουμπιά και γλυκά.

“Τα χρήματα είναι βασικό πολιτισμικό συστατικό της ζωής μας” λένε οι ερευνητές. ” Τα ευρήματά μας ακόμα και από τρίχρονα παιδιά δείχνουν πώς εμπλέκεται σημαντικά σε δραστηριότητες των παιδιών που έχουν να κάνουν με τα επιτεύγματα, τη γενναιοδωρία και τις διαπροσωπικές σχέσεις”.

https://www.sciencedaily.com/releases/2015/12/151202132659.htm

To άρθρο επιμελήθηκε η Αλεξάνδρα Καππάτου

Copy link
Powered by Social Snap