Εκτύπωση άρθρου

Με την εγγύηση της επιστήμης
Αν είστε κι εσείς ένας από τους πολλούς που δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα με το καθημερινό άγχος, τότε οι παρακάτω συμβουλές -αποτέλεσμα πρόσφατης έρευνας του Πανεπιστημίου του Cambridge- είναι για εσάς.

#1 Μην ψάχνετε το τέλειο

Ναι, το έχετε ακούσει πολλές φορές αλλά είναι καιρός να το κάνετε πράξη. Αν κάθε φορά που βρίσκεστε μπροστά σε μία απόφαση ή δίλημμα, πελαγώνετε μέχρι να καταλήξετε στο τι να κάνετε, μία είναι η λύση. Μη σκέφτεστε υπερβολικά προκειμένου να καταλήξετε στη λύση με το τελειότερο αποτέλεσμα. Το πιο πιθανό είναι αυτό να μην υπάρχει. Ζυγίστε τις πιθανότητές σας χωρίς να υπεραναλύετε τα πράγματα. Περισσότερο άγχος σας προκαλεί ο δρόμος προς την απόφαση και ο χρόνος που χάνετε με το να το σκέφτεστε απ’ ό,τι να το κάνετε. Ακόμα και λάθος να κάνετε, μην ανησυχείτε από τώρα. Κάντε ό,τι μπορείτε για να το διορθώσετε όταν και αν χρειαστεί. Είναι καλύτερα να κάνετε κάτι λάθος παρά να μην το προσπαθήσετε καθόλου.

#2 Μην είστε σκληροί με τον εαυτό σας

Ενώ είναι καλό να αναγνωρίζουμε τα λάθη μας και να μαθαίνουμε από αυτά, το αυτομαστίγωμα κάνει το ακριβώς αντίθετο. Δε μας επιτρέπει να δούμε πίσω και μετά από τα λάθη μας αντίθετα μας παγιδεύει σ’ αυτά. Αν είχατε κάποιον φίλο που συνεχώς σας υποδείκνυε τα λάθη σας, σίγουρα θα θέλατε να απαλλαγείτε από αυτόν. Γιατί λοιπόν να το επιτρέπετε στον εαυτό σας; Συγχωρέστε και κατανοήστε τα λάθη σας όπως θα θέλατε να κάνουν και οι άλλοι για εσάς ή και εσείς για τους άλλους και προχωρήστε. Η μη αποδοχή τους είναι μια μόνιμη πηγή άγχους που δεν ωφελεί πουθενά.

#3 Ανησυχήστε αλλά σε συγκεκριμένο χρόνο

Προσπαθήστε αντί να ανησυχείτε όλη την ώρα για τα πάντα να αφιερώνετε ένα συγκεκριμένο διάστημα μέσα στη μέρα για να σκέφτεστε πράγματα που σας αγχώνουν. Π.χ. 10-20 λεπτά πριν την απογευματινή σας γυμναστική. Θα διαπιστώσετε ότι οι άσχημες σκέψεις γιγαντώνονται όσο τις ταϊζουμε με χρόνο και ενέργεια και ότι απομακρύνονται όσο τις περιορίζουμε σε ένα συγκεκριμένο χωροχρόνο.

#4 Γίνετε αλτρουιστές

Η ευτυχία και η απαλλαγή μας από το άγχος δεν κρύβεται μόνο στην ενασχόληση με τον εαυτό μας αλλά και με τους άλλους. Όταν έχουμε κατά νου να κάνουμε πράγματα με άλλους ανθρώπους ή με γνώμονα την ευχαρίστησή τους μάς κάνει να ρίχνουμε το κέντρο βάρους μας αλλού ξεχνώντας ανάμεσα σε άλλα και ό,τι μας αγχώνει. Οι δεσμοί μας με τους άλλους έχουν αποδειχτεί ισχυρός σύμμαχος της ψυχικής υγείας από πολλές έρευνες αν και σίγουρα όλοι το ξέραμε ήδη. Ειδικά όταν γνωρίζουμε ότι κάποιος μας έχει ανάγκη, βρίσκουμε τη δύναμη και ξεπερνάμε εμπόδια και σκέψεις που μας φαίνονταν βουνό. Συσφίγξτε λοιπόν τις σχέσεις με τους δικούς σας ή προσφέρετε εθελοντική εργασία σε έναν κοινωφελή οργανισμό και το άγχος θα δώσει τη θέση του στην ικανοποίηση ότι έχετε κάνει κάτι καλό για όλους.

Το άρθρο επιμελήθηκε η Κυρία Αλεξάνδρα Καππάτου Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος

(Πηγή: https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/surprising-ways-to-beat-anxiety-and-become-mentally-strong-according-to-science-a7800961.html)

https://www.akappatou.gr/

Copy link
Powered by Social Snap