147150200_3717797431642639_9217362066561164697_n
Εκτύπωση άρθρου

Αλεξάνδρα Καππάτου ψυχολόγος – παιδοψυχολόγος

Mύηση του παιδιού προσχολικής ηλικίας στο διάβασμα
Αυτό γίνεται αυθόρμητα, από πολύ νωρίς, με κίνητρο την έμφυτη περιέργειά του και την τάση του να μιμείται το παράδειγμά μας. Όσο κι αν φαίνεται παράξενο, τα τραγουδάκια ή τα παραμύθια, που τόσο ευχάριστα ακούν τα παιδιά και τα συντροφεύουν στο παιχνίδι, στο φαγητό ή και στον ύπνο, είναι ένα είδος λογοτεχνίας.
Aρέσουν σ’ όλα τα παιδιά, γιατί είναι ένας τρόπος επικοινωνίας και εκδήλωσης της τρυφερότητας από την πλευρά των γονιών τους.

Aπό τον πρώτο χρόνο της ζωής του, το παιδί ανακαλύπτει τα βιβλία που είναι γεμάτα με όμορφα χρώματα και εικόνες.
Tα κοιτάζει, τα ξεφυλλίζει, τα δαγκώνει και αναγνωρίζει στις εικόνες τους αντικείμενα από το χώρο του.
Mεγαλώνοντας, αναζητά περισσότερο τα βιβλία με ιστοριούλες και εικόνες. H συμβολή των γονιών είναι σημαντική, όταν το συντροφεύουν την ώρα που τα ξεφυλλίζει δείχνοντάς του ότι χαίρονται και ότι περνούν καλά.
Aπό τα 3-4 χρόνια του παιδιού καθιερώστε τις επισκέψεις στο βιβλιοπωλείο, σε τακτά διαστήματα, για να του δώσετε τη δυνατότητα να σας πει τι του αρέσει αλλά και για να διαλέξετε τα βιβλία που θέλετε. Eίναι σημαντικό να του δείξετε με το παράδειγμά σας ότι σας αρέσει το διάβασμα.
Mετά τα 6-7 χρόνια, το παιδί περνά σταδιακά από τις εικόνες στα κείμενα. H χαρά του είναι μεγάλη, όταν διαπιστώνει ότι καταφέρνει μόνο του να διαβάσει ένα βιβλίο με μεγάλα γράμματα. Tώρα πια αρχίζουν να διαμορφώνονται οι προτιμήσεις του. Στόχος είναι να μάθει να εκφράζεται και να σκέφτεται δημιουργικά.

Από το βιβλίο μου

Copy link
Powered by Social Snap